Met veel plezier en trots hebben KBenP en Smartshore Ability voor Motivaction International dé digitale applicatie ontworpen en gebouwd voor de meest waardevolle marketing data: de Motivaction Profiler. Dit is een hulpmiddel voor ervaren marketeers. Zij kunnen advies inwinnen voor hetzelfde bedrag als wanneer ze bij Motivaction op kantoor komen. Smartshore Ability schreef de koppeling voor de Motivaction-data en ontwierp het UX-design dat zorgt voor een soepele gebruikerservaring.

De klant vult in de webapplicatie vragen over zijn product of dienst in en krijgt vervolgens een advies welke media hij het best kan inzetten bij de promotie. Naast media-advies geeft de Motivation Profiler ook aan welke woorden juist wél of beter niet gebruikt kunnen worden in de campagnes. De applicatie werkt ook andersom: als een adverteer bijvoorbeeld aangeeft in een bepaalde krant voor stemmers op een bepaalde partij te adverteren, geeft de applicatie aan waarin deze mensen interesse hebben en op welke manier de adverteerder ze het best kan aanspreken. De applicatie geeft dus een beeld waar deze doelgroep het meest vertegenwoordigd is.

CEO Motivaction Pieter Paul Verheggen is enthousiast over de samenwerking: ‘KBenP Smartshore Ability heeft Motivaction enorm geholpen met het digitaal toegankelijk maken van onze Mentality database. Niet alleen heeft KBenP Smartshore Ability ons deskundig technisch advies gegeven en ons complexe datamodel fantastisch kunnen weergeven in een gebruikersvriendelijk ontwerp maar dat ook nog binnen de tijd en de kosten die wij begroot hadden. KBenP Smartshore Ability heeft partnerschap echt vorm gegeven!’