Alle vacatures

Archiefmedewerker / Archivaris

24 tot 40 uur per week

Landelijk (diverse locaties)

21 feb

HBO+

In het kort

Word jij enthousiast van het succesvol afronden van verschillende archiefbewerkingstrajecten, waarbij jij samen met jouw collega's orde in de chaos schept? Wij zijn op zoek naar Archiefmedewerkers en Archivarissen die zelfstandig of in een team de archieven van onze opdrachtgevers inrichten, op orde brengen of deze schonen en gereedmaken voor overdracht aan het regionaal archief.

Wat ga je doen?

In de rol van Archiefmedewerker ben jij zelfstandig of in ons archiefbewerkingsteam werkzaam om grote archiefblokken te bewerken bij onze opdrachtgevers, bijvoorbeeld bij de gemeente Amsterdam. Daarbij voer je onder andere de volgende werkzaamheden uit:
·        Je kent bewaartermijnen toe aan de hand van gemeentelijke selectielijst(en),
·        Je ordent en registreert dossiers,
·        Je plaatst te vernietigen dossiers op de vernietigingslijst en maakt deze gereed voor vernietiging,
 
Heb je al ruimere ervaring met archivering bij de overheid? Als Senior Archiefmedewerker of Archivaris heb je een meer sturende en/of kaderstellende rol, waarbij je bijvoorbeeld de volgende werkzaakheden uitvoert: 
·        Het opstellen van archiefbewerkingsplannen en werkinstructies,
·        Het uitvoeren van kwaliteitstoetsen en het doen van verbetervoorstellen,
·        Het opstellen van een beschrijvende inventaris en verklaring van vernietiging,
·        Het aansturen van uitvoerende/junior Archiefmedewerkers.
 

Wat vragen wij van je? 

·        HBO werk- en denkniveau,
·        Werkervaring bij een overheidsorganisatie,
·        Een afgeronde opleiding rondom archivering bij de overheid, zoals SOD II, VVA of vergelijkbaar.
 
Naast affiniteit met de werkzaamheden in de functieomschrijving heb je werkervaring met:
·        De archiefwet en andere relevante wet- en regelgeving,
·        Gemeentelijke selectielijsten,
·        Microsoft Office en met name Excel,
·        Diverse DMS-en zoals Decos, Corsa of Verseon.
​​​​​


Wat bieden wij jou?

KBenP verwelkomt je graag als nieuwe collega en biedt jou een arbeidsovereenkomst met daarbij: 
• Een aantrekkelijk salaris, gebaseerd op opleiding en werkervaring, 25 vakantiedagen per jaar (o.b.v. een 40-urige werkweek) en natuurlijk 8% vakantiegeld,
• Een zakelijke laptop, smartphone incl. abonnement en wat er eventueel noodzakelijk is om goed thuis te kunnen werken,
• Een hecht en fijn team, waarin je met ervaren collega’s kennis en ervaring kan uitwisselen,
• Volop doorgroeimogelijkheden, ook binnen aanpalende disciplines zoals Business Intelligence en Enterprise Search
• Jaarlijks wijzer worden door middel van relevante trainingen/cursussen via GO opleidingen, hiervoor biedt KBenP je jaarlijks een budget aan van 2% van jouw bruto jaarsalaris,
• Lidmaatschap van het KNVI; de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals.
 
Past de functieomschrijving bij jou en ben je geïnteresseerd?
Solliciteer dan direct via onderstaande formulier of neem bij vragen contact op met Naomi Fecunda via mail: naomi.fecunda@kbenp.nl of telefoon: 06-43363426.
 

Sollicitatieproces

  1. Sollicitatie

    Stuur jouw CV en motivatie naar ons toe en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op
  2. Kennismakingsgesprek

    Kom je bij ons langs? Dan kijken we of er een match is
  3. Contractaanbieding

    Word jij onze nieuwe collega? Je ontvangt van ons een passende aanbieding
  4. Introductie

    Wij zorgen dat je snel op stoom bent
  5. Starten met je functie

    Ben jij er klaar voor? Wij ook!
  6. Training en opleiding

    Wij werken samen aan jouw ontwikkeling