Van een compleet nieuwe website, applicatie of portal, tot aan optimalisatie in de gebruikerservaring en goede vindbaarheid door uw doelgroep. Ons team zorgt ervoor dat uw digitale oplossing succesvol wordt. Wij onderscheiden hierin drie gebieden:

  • Digitale optimalisatie
  • Digitale realisatie
  • Digitale marketing

Digitale optimalisatie

User Experience (UX) Design is essentieel voor uw websites, applicaties of portals. Dit zorgt namelijk voor een positieve gebruikerservaring, wat bijvoorbeeld resulteert in terugkomende bezoekers en extra conversies. Ook op de werkplek is de gebruikerservaring belangrijk om uw werknemers efficiënt en effectief te kunnen laten werken. Samen met u verhogen we de gebruikerservaring van uw klanten en medewerkers door middel van optimalisatie van uw bestaande digitale diensten en producten.

 

Werkwijze

De werkwijze is helemaal afhankelijk van uw doelen. Om een indicatie te geven van onze werkwijze, worden hieronder 5 stappen weergegeven.

Stap 1: Analyse

UX begint bij de analyse. Voordat we beginnen met het uitvoeren van (grootschalige) tests, zal onze UX-specialist een analyse maken van de huidige situatie en een vrijblijvend advies geven. Dit advies is gebaseerd op onze heuristische werkwijze (Jakob Nielsen), waarmee quick-wins direct kunnen worden gerealiseerd.

Ook willen wij het gebruikersgedrag ontdekken van uw klanten, om zo een naadloze gebruikerservaring te ontwikkelen die past bij uw merk en uw doelgroep. Wat zijn hun wensen? Wat hebben ze nodig? Wat zijn hun verwachtingen? Om deze inzichten te verzamelen, gebruiken we tools om uw doelgroep beter te begrijpen: van heatmapping tot usability testing.

Stap 2: Design prototype

Aan de hand van de resultaten in de analyse worden er prototypes gemaakt voor een passende digitale oplossing. Wij specificeren voor u de te realiseren functionaliteiten, maken een informatie-architectuur en ontwerpen de user interface.

Stap 3: Testen prototype

Om de digitale ervaring van de eindgebruiker goed te meten is testen van groot belang. Dit gebeurt nog voor de implementatie van uw website, applicatie of portal, zodat tijd en kosten worden geminimaliseerd

Stap 4: Implementatie

In deze stap komt de digitale oplossing echt tot leven. Samen met de developers binnen uw organisatie, of aan de hand van onze eigen developers, kan de oplossing in gebruik worden genomen.

Stap 5: Aanscherpen en verbeteren

Nadat de oplossing is geïmplementeerd, kan het product nog worden aangescherpt en verbeterd aan de hand van feedback.

 

Digitale realisatie

Bij het ontwikkelen van een nieuw digitaal product, wordt er in de praktijk vooral gefocust op de te realiseren functionaliteiten. Een veelgemaakte fout is dat men zich niet verplaatst in de rol van de gebruiker, waardoor de verwachtingen en behoeftes van de gebruiker niet

worden vervuld. Het realiseren van een optimale gebruikerservaring is van cruciaal belang. De gebruiker staat voorop (UX centraal), zonder de bedrijfsdoelen uit het oog te verliezen.

Customer Journey

Veel bedrijven en organisaties redeneren vanuit hun eigen producten of processen, in plaats vanuit het perspectief van de klant of (eigen) medewerker. Al heeft een organisatie nog zulke waardevolle diensten of producten, vaak blijken die matig toegankelijk! Veel 'klantreizen' belanden op dwaalsporen. De Customer Journey, de klantreis, in beeld brengen helpt om weer de focus op de eindgebruiker te leggen.

UX centraal

Het gevoel dat een klant krijgt bij het bezoeken van een online dienst- of productaanbod wordt de 'User Experience' (UX) genoemd. Een goed geconstrueerde 'klantreis' houdt de wens van de klant en uw doel altijd in het oog. User Experience begint bij analyse.

Wij inventariseren de wensen van de klant via kwantitatief onderzoek van bezoekgegevens, kwalitatieve interviews en doelgroeponderzoek. Uit de bevindingen ontwikkelen we persona's en scenario's. Daarmee heeft u een concreet plaatje in handen voor systeemontwikkeling en voor het enthousiast maken van uw klanten en medewerkers. Daarna ontwerpen we functionaliteiten en realiseren we oplossingen op maat. Uw maat, die leidt tot optimale conversie (profit-sector) of klanttevredenheid (overheid). Het resultaat is dat uw dienstverlening, vaak in korte tijd, flink verbetert.

Hogere conversie

Een goede gebruikerservaring en een soepele, gerichte klantreis leidt tot meer resultaat. Klanten laten zich met plezier aan de hand meenemen op uw website of portal. Dit levert uw klant tevredenheid en uw organisatie een hogere conversie, een hoger rendement en/of minder verkeer in het callcenter.

 

Digitale marketing

Een positieve gebruikerservaring is belangrijk, maar om online goed gevonden te worden door uw doelgroep, is online marketing nodig. Wij helpen u met het beter vindbaar worden in zoekmachines en zorgen voor conversieoptimalisatie op uw website. Zo trekt uw organisatie nieuwe klanten aan! Wij zorgen voor meetbare resultaten met behulp van de tools Google Analytics en Google Tag Manager.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

SEO is ontwikkeld om meer relevante bezoekers naar uw website te trekken en de positie van uw website in zoekmachines te verhogen. Om relevante traffic naar uw website te halen, verplaatsen we ons in de schoenen van potentiële klanten. Bij SEO kijken we hoe een webpagina technisch in elkaar steekt, of de content waardevol is en hoe vaak uw eigen website te zien is op andere relevante websites.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Met zoekmachine-advertenties van Google Ads bent u verzekerd van een plek in de bovenste zoekresultaten. Via advertentieprogramma’s kunnen advertenties worden ingekocht. De advertenties verschijnen op basis van de ingestelde zoekwoorden. Zodra

iemand op desktop, tablet of smartphone zoekwoorden gebruikt die overeenkomen met de ingestelde zoekwoorden, wordt de advertentie getoond. Hierdoor wordt de zichtbaarheid en vindbaarheid verhoogd. Het dagelijks bijhouden van de advertenties is noodzakelijk, aangezien er doorlopend aanpassingen worden verricht.

Data analytics

Data analytics is het ontdekken, herkennen en uiteindelijk communiceren van betekenisvolle patronen in data. Door de inzet van de juiste tools, en het gebruik van de juiste onderzoeksmethodieken, zijn we in staat om data te verzamelen die inzicht geven in het online gedrag van uw klanten. Met behulp van Google Analytics, Google Tag Manager en Google Data Studio maken we alle relevante data voor u inzichtelijk.

 

Of u nu een meer gebruiksvriendelijke applicatie of website wilt, een nieuw digitaal product, of online beter wilt worden gevonden; we zijn er om u te helpen bij de realisatie van de juiste oplossing.

Wij helpen onder andere:

Koninklijke Marechaussee
RijksmuseumGroningen
Deltares
ING
Rode Kruis
Motivaction
JIm Zakelijk-1320.jpg
Meer weten over digitale optimalisatie?

Neem contact op met
Elvira Vriesema

elvira.vriesema@kbenp.nl

Lennard Kruseman.jpg
Meer weten over digitale realisatie?

Neem contact op met
Lennard Kruseman

06 - 33 76 91 89

lennard@ability.nl

linkedin foto.jpeg
Meer weten over digitale marketing?

Neem contact op met
Monique van Rijn

monique.vanrijn@kbenp.nl