Heeft uw organisatie archieven met diverse dossiers die verwerkt moeten worden, bijvoorbeeld voor digitalisering en/of overdracht naar het (statisch) streekarchief? Voldoet het archief niet aan organisatiebeleid en wet- en regelgeving en dient dit op orde te worden gebracht? KBenP Talent biedt ervaren archiefmedewerkers die beschikken over de benodigde opleiding(en) om uw archieven op orde te brengen.
Een goed geordend archief volgens wet- en regelgeving, gereed voor overdracht en/of digitalisering
Een archiefmedewerker zorgt voor selectie en vernietiging van archiefbescheiden volgens wettelijke kaders en de geldende selectielijst. Daarbij worden incomplete en door het archief verspreide dossiers correct samengevoegd, geregistreerd en waar nodig voorzien van materiële verzorging. Documenten die conform de wettelijke kaders gereed zijn voor vernietiging worden klaargemaakt en ter vernietiging aangeboden.
Een (senior) archiefmedewerker stelt daarnaast een klassieke inventaris op. Tevens begeleidt en stuurt diegene zijn/haar collega’s aan, bewaakt hij/zij de voortgang van het archiefbewerkingsproject en brengt hierover rapport uit aan de leidinggevende of projectleider.
- Selectie en vernietiging
- Materiële verzorging
- Opstellen van (klassieke) inventaris
- Volgens de laatste normen en geldende selectielijst
Op zoek naar ondersteuning voor het ordenen van uw archief?
Bent u direct op zoek naar een ervaren archiefmedewerker om uw organisatie te ondersteunen of wilt u eerst meer weten? Neem vrijblijvend contact op.
Neem contact op met
Anco ten Boekel