Alle vacatures

Teamleider Informatievoorziening - vaste functie

24 tot 36 uur p/w

Mierlo / vanuit huis (hybride)

25 jul

HBO

In het kort

Voor onze opdrachtgever Dienst Dommelvallei zoeken wij een Teamleider Informatiedienstverlening. Let op: dit is een vaste functie! Nog geen leidinggevende ervaring? Dat hoeft geen probleem te zijn! Ben jij op zoek naar een uitdagende functie waarin je leidinggeven en jouw expertise op het gebied van informatiebeheer combineert? Deze functie bestaat enerzijds uit de rol als Teamleider Informatiedienstverlening waarbij je een team van 12 collega’s aanstuurt en anderzijds uit de rol als Adviseur Informatiebeheer.

De functie

Als Teamleider Informatiedienstverlening werk je voor 4 organisaties: Dienst Dommelvallei, gemeente Nuenen, gemeente Geldrop-Mierlo en gemeente Son en Breugel.
 
De organisatie zoekt een teamleider die de focus legt op het ontwikkelen van het team én de organisatie(s). Het team bestaat uit 12 collega’s en valt onder de afdeling Personeel & Organisatie en Informatievoorziening van Dienst Dommelvallei. Het team ondersteunen alle organisaties op het gebied van: post, archief, zaakgericht werken en facilitaire zaken. De teamleden werken gezamenlijk aan verschillende projecten. Hierbij kun je denken aan: transitie van analoog naar digitaal (zowel inhoudelijk als de ontwikkeling van de medewerkers), beleid ontwikkelen rondom verschillende onderwerpen (archivering Whatsapp, Signal, sms en kwaliteitshandboek), het aanpassen van mandaatregelingen, de doorontwikkeling zaakgericht werken en digitaal archiveren en project nieuwe huisvesting.

De taken

De taken binnen de functie bestaan deels uit inhoudelijke werkzaamheden en deels uit aansturende werkzaamheden.
 
Coachen en aansturen:
-        Je stimuleert zelfsturing door medewerkers, focust op talentontwikkeling en coacht op het nemen van eigen verantwoordelijkheid en regie. Je bent voor de medewerkers van het cluster de gesprekspartner voor resultaatafspraken en ontwikkel- en beoordelingsgesprekken.
-        Je stimuleert het volgen van opleidingen bij de medewerkers en maakt afspraken hierover.
-        Je coacht medewerkers bij het oplossen van complexe vraagstukken op het vakgebied.
-        Binnen het cluster ben jij het aanspreekpunt op gebied van informatie- en archiefbeheer en voor de beheerder van digitale en analoge archieven.
-        Je bepaalt mede de koers van de afdeling en het cluster en begeleidt werkzaamheden binnen het cluster. Je fungeert als eerste aanspreekpunt en vraagbaak.
-        Je anticipeert op ontwikkelingen en stimuleert innovatie en creativiteit.
-        Je hakt knopen door waar nodig. Bijvoorbeeld bij het plannen en verdelen van werkzaamheden.
-        Je voert de regie op de verzuimdossiers van de medewerkers van het cluster, waar nodig in overleg met het afdelingshoofd.
 
Inhoudelijk:
-        Je bent voor de deelnemende gemeenten en Dienst Dommelvallei het aanspreekpunt van het cluster. Je bent voor hen een stevige gesprekspartner. Je stimuleert de samenwerking en het overleg met andere clusters en afdelingen. Je stimuleert de integrale benadering van vraagstukken en integrale advisering.
-        Je analyseert vraagstukken met betrekking tot beleidsontwikkeling en –advisering op het gebied van archief- en informatiebeheer op tactisch en strategisch niveau en pakt bijbehorende taken zelfstandig op.
-        Je leidt en neemt deel aan projecten op het vakgebied.
-        Je levert een bijdrage aan het vertalen van relevante wetgeving naar kaders voor een efficiënte bedrijfsvoering.
-        Je stelt documenten op ten behoeve van de bestuurlijke besluitvorming volgens bestaande procedures.
-        Je doorloopt jaarlijks de KPI-cyclus archief- en informatiebeheer en bent eerste aanspreekpunt voor de provinciale toezichthouder en het RHCe.
-        Je levert een bijdrage aan leveranciersmanagement en contractbeheer en bent verantwoordelijk voor het budgetbeheer.

Wat kun jij verwachten?

Uit eigen ervaring kunnen we als KBenP zeggen dat werken voor Dommelvallei en de gemeente Nuenen, Son en Breugel en Geldrop Mierlo gemeenten leuk en dynamisch is. Wat je kunt verwachten in deze rol:
 
-        Een leuk team van 12 collega’s!
-        Een functie waarin je kunt groeien.
-        Een combinatiefunctie waarbij je leiding geeft en jouw expertise kwijt kunt als Adviseur Informatiebeheer.
-        Werken aan de informatievoorziening van 4 organisaties!
-        Afhankelijk van opleiding en ervaring beloning in schaal 11
-        Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget van 17,05%, waarbij onder andere rechtstreekse uitbetaling, aankoop van extra verlof, uitruil woon-werkverkeer of de fiscaal vriendelijke aankoop van een fiets mogelijk is.
-        Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren wordt het een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
-        Flexibele werktijden mogelijk waarbij (gedeeltelijk) thuiswerken mogelijk is.
 
Lijkt het je een mooie uitdaging om bij Dienst Dommelvallei aan de slag te gaan? Wij gaan graag met jou in gesprek! Stuur in twee zinnen wat jou zo aantrekt in deze rol, plus je CV, naar bianca.ruizendaal@kbenp.nl en daan.vandun@kbenp.nl. Dan nemen wij graag contact met je op. 
 

Sollicitatieproces

  1. Sollicitatie

    Stuur jouw CV en motivatie naar ons toe en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op
  2. Kennismakingsgesprek

    Kom je bij ons langs? Dan kijken we of er een match is
  3. Contractaanbieding

    Wordt jij onze nieuwe collega? Je ontvangt van ons een passende aanbieding
  4. Introductie

    Wij zorgen dat je snel op stoom bent
  5. Starten met je functie

    Ben jij er klaar voor? Wij ook!
  6. Training en opleiding

    Wij werken samen aan jouw ontwikkeling