Alle vacatures

Adviseur Informatiemanagement bij Rijkswaterstaat

32 tot 40 uur per week

Diverse locaties

17 sep

HBO/WO

In het kort

Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Rijkswaterstaat heeft diverse aanleg- en onderhoudsprojecten op verschillende locaties, waarvoor KBenP ondersteuning biedt op het gebied van informatiemanagement. Als adviseur informatiemanagement ben je het aanspreekpunt voor complexe informatievraagstukken bij de projecten van Rijkswaterstaat.

Functieomschrijving

Je adviseert en ondersteunt meerdere projecten vanuit het perspectief van informatiemanagement. Jij ontwikkelt en draagt inhoudelijk bij aan het beleid op het vakgebied, adviseert over het gebruik, de wijze van ordening en de ontsluiting van digitale documenten en de inrichting van de informatiestromen.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van nulmetingen, het opstellen van verbeterplannen en het inrichten van het instrumentarium voor de documentaire informatievoorziening. Daarnaast neem je deel aan digitaliseringsprojecten en ontwikkel je diensten en/of producten binnen het vakgebied.

Daarvoor analyseer je werkprocessen, kijk je naar de inrichting van het (digitale) archief en voer je kwaliteitscontroles uit. Tevens neem je deel aan diverse (in- en externe) overleggen en ben je goed op de hoogte van de trends en ontwikkelingen op het gebied van informatiemanagement. Op basis hiervan breng je jouw advies uit aan de belanghebbenden.


Functie-eisen

Voor deze functie vragen wij het volgende:

• Minimaal HBO werk- en denkniveau,
• Minimaal twee jaar werkervaring in vergelijkbare functies,
• Een afgeronde opleiding binnen het vakgebied, zoals Informatiedienstverlening en -management (IDM).

Het is belangrijk dat je bereid bent om te reizen binnen (een deel van) het land, zodat je naar meerdere projecten toe kan. Kennis van (grote) projecten op het gebied van infrastructuur en watermanagement is een pré. Dit geldt ook voor kennis van het functioneren binnen de Rijksoverheid.

Competenties die goed bij jou passen:
• Klantgerichtheid;
• Analyserend vermogen;
• Samenwerken;
• Omgevingsbewustzijn;
• Plannen en organiseren;
• Voortgangsbewaking;
• Leervermogen.

Arbeidsvoorwaarden

•  Een 24 tot 40-urige werkweek, afhankelijk van jouw beschikbaarheid
•  Een aantrekkelijk salaris met incentives
•  Een kilometervergoeding en/of volledige OV-vergoeding
•  Een uitdagende en informele werkomgeving in een hecht team bij een stabiele en groeiende organisatie, met veel ruimte voor eigen initiatief

Uitdagende en informele werkomgeving met korte lijnen

Een goed salaris, reiskostenvergoeding en een prima pensioenregeling

Een laptop en smartphone met zakelijk abonnement indien nodig

Opleidingen zijn mogelijk bij GO Opleidingen, onderdeel van KBenP

Past de functieomschrijving bij jou en ben je geïnteresseerd?
Stuur dan jouw CV en een korte motivatie naar: ferdi.macgillavry@kbenp.nl, of neem contact op met Ferdi Mac Gillavry via: 06-43363434.

Sollicitatieproces

  1. Sollicitatie

    Stuur jouw CV en motivatie naar ons toe en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op
  2. Kennismakingsgesprek

    Kom je bij ons langs? Dan kijken we of er een match is
  3. Contractaanbieding

    Wordt jij onze nieuwe collega? Je ontvangt van ons een passende aanbieding
  4. Introductie

    Wij zorgen dat je snel op stoom bent
  5. Starten met je functie

    Ben jij er klaar voor? Wij ook!
  6. Training en opleiding

    Wij werken samen aan jouw ontwikkeling